13   74
3   77
1   49
8   62
11   91
4   73
4   104
27   128
22   138
8   128

Har du brug for min hjælp til oprydning?

UPDATE: Jeg har fundet mine testpersoner og har endda en lille venteliste – Det er så fedt.
Husk du altid kan få en gratis uforpligtende telefonsamtale  ( ca. 15 min ) omkring hvordan du kan lave mere space omkring dig.  Aftal tid til en samtale her.

Jeg har aldrig været samler eller haft svært ved at skille mig af med ting. Jeg har dog altid været glad for gode bøger, smukt design og lækkert tøj, men har altid investeret i relationer fremfor materielle ting. Min interesse i oprydning bunder altså ikke i at jeg selv har været et rodehoved, og er kommet ud på den anden side.
Jeg har altid været stringent i min måde at holde hus på hvilket har givet mig et fundament og noget overskud til at håndtere den store håndfuld curveballs livet ind imellem har smidt i min retning. JA – jeg er seriøs når jeg mener at det hænger sammen. Jeg har meget let ved at omstille mig til en ny situation, men jeg har ikke før jeg begyndte at kigge lidt nærmere på det der med oprydningen, tænkt over sammenhængen mellem det materielle og det emotionelle og over hvordan jeg bruger den plads jeg frigiver.

Jeg har de sidste par år læst en del om Feng Shui, Konmari metoden, Minimalisme, project 333 og en skandinavisk metode der har det lidt spøjse navn ” Swedish Death Cleaning”. Jeg har praktiseret dem alle i det omfang jeg synes var relevant for mig men arfarede at ingen af de ovenstående metoder passer rigtigt ind den verden og kultur vi lever i. Det bliver for ekstremt og nogen gange lidt skørt.  Jeg griner lidt når Marie Kondo beder alle sine klienter tage stilling til om en kuglepen ”sparks joy”. Men jeg er vild med Marie Kondo og det hun har sat i gang, Hun hjælper folk med at tage beslutningen om at skille sig af med tingene og organiserer de resterende på kløgtig vis, men hjælper ikke med at få de kasserede ting de rigtige steder hen. Hvad skal smides ud? Kan noget gives væk? Og er der noget der kan sælges så man kan få råd til det man i sin kæmpe oprydning har fundet ud af at man mangler. Det tager ”the swedish death cleaning” ( jeg undskylder igen navnet) sig så rigtig godt af. Hvor der i den metode ikke er så meget hjælp at hente i beslutningsprocessen, og skal du indrette efter Feng Shui kræver det plads til at rykke om på tingene. Så ingen af de teorier jeg har læst hjælper os igennem hele processen og er ikke 100% brugbare når de står alene. Jeg har derfor udarbejdet noget jeg kalder for Simple Life Method ( det kan være jeg finder et andet smart navn).
Jeg har gennemlevet og prøvet det herhjemme og tager i mine sessioner udgangspunkt i hvordan jeg selv har gjort. Nu har jeg brug for at prøve det af på andre.

Det er her du kommer ind i billedet.
Det koster dig ikke noget andet end den tid du skal bruge på at rydde ud og finde plads og forhåbentligt glæde over de ting du har. Det er nemlig hele essensen at skille sig af med det der ikke betyder noget for at give plads til det der gør.

Hvordan foregår det rent praktisk?
Det starter med en telefonsamtale hvor vi taler om din udfordring og finder ud af om vi skal prøve online eller jeg skal besøge dig – Samtalen tager ca. 30 min.

Herefter skal vi i gang med at sortere. Det kan tage fra 2 til 6 timer alt efter hvad du har gemt på. Vi arbejder os igennem én kategori, men jeg coacher dig gerne gennem andre  ( Jeg har 6 kategorier at tage fat på) hvis du vil prøve teorien på flere områder.

Vi skal herefter have placeret de ting du har valgt at beholde. Skal noget gives væk til bekendte eller velgørenhed, skal noget smides ud og skal noget evt. sælges og hvor og hvornår. Vi laver en handlingsplan og tager action med det samme. Det her er VIGTIGT . Det skal fjernes væk fra dit space, så du kan komme videre i processen.
Der kan godt opstå tvivl her og måske bliver du et par steder usikker på om noget kan undværes. I det tilfælde gemmer vi det væk og du kan tage stilling til det igen efter 6- 12 måneder.
 Jeg tvinger dig ikke til at skille dig af med noget.

Herefter kommer det sjove, nemlig at få de ting du har beholdt frem. 
Er det dit tøj kan vi tale simple stylinger og regler for når du skal købe det nyt. 
Er det dine papirer eller andet, kan vi lave systemer så det ikke kommer til at hobe sig op igen.
Er det genstande med sentimental værdi skal de måske frem i stedet for at være gemt væk.
Har vi ryddet op i køkkenet kan vi sætte det i system med opdelinger der gør at det ikke kommer til at rode igen.
Der er masser af muligheder her, men det er meningen at vi får lavet et system og får igangsat en proces der gør at det ikke ser ligesådan ud om 12 måneder. Du skal helst ikke have brug for mig hjælp igen.

Skriv til mig på marianne@cphstories.dk hvis du er klar på at få orden i sagerne.

Nu hvor jeg måske skal se hvordan du bor kan du se hvordan jeg har indrettet mig de sidste 10 år.

Toldbodgade

Bredgade

Sommerhus

St. Kongensgade – Her bor vi nu

 

 

 

¨

Share:

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *